Hemma

Toppmöte stundar i Falun

3 januari 2018 11:30
Matchguide

Onsdagskvällen bjuder på ett stekhett toppmöte i SSL. Tabelltvåan Storvreta gästar serieledande Falun - som ännu inte tappat poäng hemma i Jalas Arena.

Onsdag 18:30 Jalas Arena

Fem senaste Falun: V, V, V, V, V

Fem senaste Storvreta: V, V, F, V, V

När lite mer än halva SSL-säsongen är spelad är det IBF Falun som toppar tabellen. De regerande svenska mästarna har endast två förluster efter 18 spelade matcher och är utan tvekan seriens starkaste lag just nu. När man äntrar banan i Jalas Arena på onsdagen är det med sex raka segrar i ryggen - och dessutom med vetskapen att inte en enda poäng har gått förlorad inför hemmapubliken. Nu vankas ett riktigt toppmöte när tabelltvåan Storvreta kommer på besök - och frågan är om Falun kan fortsätta sitt segertåg och öka gapet ner från förstaplatsen än mer.

För att det ska ske måste man slå en annan tippad toppkonkurrent - Storvreta. Uppsalalaget har parkerat fyra poäng bakom serieledarna inför onsdagskvällen och går för att minska avståndet till ynka en pinne. Senast man ställdes mot Falun var hemma i IFU Arena i den sjunde omgången i en rafflande fight som fick avgöras i förlängningsspelet. Den gången avgjorde gästerna och knep med sig bonuspoängen. Nu är Storvreta ute efter revansch med framförallt en stekhet Jimmie Pettersson i spetsen. Den 26-årige forwarden har mäktat med sju poäng på de senaste två matcherna och är inne i en perfekt form inför toppmötet med serieledarna - i vad som säkerligen kommer att bli en rykande fight inför välfyllda läktare.

Du ser alla matcher från SSL Herr live på webben. Följ Falun-Storvreta via SSL Play.