28 Jan 1 match
09 Mar 2 matcher

Policy

Övergripande policy:

I klubbens ungdomsverksamhet ska innebandy ses som en lek där intresset för innebandy, lagsport och grundläggande teknikutveckling ska prioriteras. Vi ska bedriva en breddverksamhet där alla ska ges tillfälle att delta och därmed motverka segregering och undvika utslagning till dess att spelaren når juniorlagen då elitsatsning inleds. Storvreta ska jobba för att utveckla våra barn och ungdomar till att ta ansvar och vara bra lagspelare och kamrater, och därmed utveckla deras sociala förmåga och känsla av att tillhöra en grupp samt fungera däri. Det ska vara roligt att vinna men den individuella utvecklingen hos barnen/ ungdomarna både som innebandyspelare och människa ska prioriteras Mångsidighet uppmuntras och därför också deltagande i andra idrotter Klubben ska verka för att skapa en gemenskap mellan ledare, spelare och föräldrar i klubben genom regelbundna ledarträffar och föräldramöten. Ledare/föräldrar och övriga vuxna i föreningen ska vara föredömen för våra barn och ungdomsspelare. Genom att tillhandahålla utbildning ska Storvreta säkerställa föreningens behov av ledarresurser och bredda underlaget av domare genom att aktivt stödja våra ungdomsdomare.

Målsättning:

• Verka för att alla ungdomar i Storvreta med omnejd bereds plats att prova på innebandy.

• Det skall upplevas som kul och attraktivt att vara medlem i klubben.

• Behålla positionen som världens ledande innebandyklubb.

• Att arbeta mot segregering i samhället Storvreta genom att rekrytera spelare och ledare med olika bakgrund.

• Att de ungdomsspelare, som önskar och vill, har möjlighet att utvecklas för att på sikt säkerställa rekryteringen till representationslagen.

• Utveckla medlemmarnas sociala förmåga och känsla av att tillhöra en grupp samt fungera däri.

• Undvika utslagning till dess att spelaren når juniorlagen då elitsatsning inleds.

• Mångsidighet uppmuntras och därför också deltagande i andra idrotter.

Styrelsen för Storvreta IBK