Idag 1 match
Måndag

Victor Andersson “Vore en makalöst bra start”

2 januari 2018 17:11

Imorgon, onsdag, är det dags för Storvreta IBK att spela borta mot IBF Falun klockan 18:30 och du ser matchen på SSLplay. Stjärncentern Victor Andersson som agerat reporter under Storvretacupen ger oss sina tankar inför matchen och mer.

Har det blivit några nyårslöften?
─ Nej, tyvärr inga nyårslöften för min del, berättar Victor Andersson.

Du har fått agera reporter under Storvretacupen?
─ Ja, jag arbetade en dag med Solidsport, det var roligt men man upptäckte också hur svårt det är att ställa vettiga frågor när man intervjuar folk, speciellt om någon har förlorat en final. Det blir nästan omöjligt att inte ställa "dumma" frågor men det var väldigt roligt att få testa på.

Har du annars några minnen som spelare under Storvretacupen?
─ Jag har många egna minnen. Eftersom jag är från Uppsala så var det naturligt att man deltog i cupen från tidig ålder upp i juniortiden. Det är härliga minnen från tidiga mornar och som grädde på moset fick jag kröna det med en seger som 16-åring.

Nu väntar alltså Falun?
─ Precis. Nu ska man försöka ställa om från ledighetsbubblan och in i ekorrhjulet igen. Skönt att då spela matcher av denna karaktär då det är lättare att ladda upp inför denna typ av matcher, avslöjar han.

Måste vara en rejäl nöt att knäcka, inte minst på bortaplan?
─ Ja, det är väl den enda julnöten jag ger mig på. Men en nöt ska jag väl åtminstone kunna knäcka, om det så är med eller utan hjälp, det återstår att se.

Vad tror du krävs för tre poäng?
─ Det kommer krävs bra innebandy av oss över 60 minuter, att våra dippar inte blir långvariga och att vi vågar driva på matchen och inte blir för passiva.

Vore en perfekt start på det nya året?
─ Det vore en makalöst bra start på det nya året med tre poäng, avslutar Victor Andersson.

Matchstart mot Falun 18:30 och du ser den på SSLplay här. Teckna gärna månadsabbonemang för 249:- och välj att stödja Storvreta IBK, du kan också välja att köpa en match för 89:-.