Hemma
STO

Gameday – FBC Kalmarsund

10 mars 2021 06:30

Idag spelar Storvreta IBK i SSL borta mot FBC Kalmarsund med start 18:30 i KIFAB Arena, dags att få koll på läget inför matchen.

Du ser matchen på UNT.se här och SportExpressen Play här!

Dags för seriefinal i SSL! Kalmarsund har redan säkrat andraplatsen i SSL men för att ha en chans att sno åt sig förstaplatsen behövs seger mot Storvreta IBK ikväll. För Storvreta skulle segern innebära att man säkrat förstaplatsen och rätten att välja motståndare i kvartsfinal först.

Senaste lagen möttes blev det riktigt jämnt och det kan nog bli en härligt tuff match ikväll.

I Storvreta fortsätter Albin Sjögren att imponera i sin jakt på toppen av poängligan. I senaste matchen mot Dalen producerade dessutom alla tre av Storvretas formationer. Anton Birgersson slog bland annat till med två mål och verkar ha hittat rätt lagom till slutspurten av serien och slutspelet.

Läs en intervju med vår målkung Albin Sjögren inför matchen här.

I Kalmarsund är Kim Nilsson ett evigt hot tillsammans med bland andra Marcus Johansson som kommer avsluta sin SSL-karriär efter denna säsong. En annan spelare att hålla koll på är Kevin Haglund som stod för ett hattrick i Kalmarsunds senaste match där man tog emot Sirius och tillslut vann med 11-10.

Möten denna säsong:
Laget mötes den 12 december i IFU Arena i en mycket jämn match. Storvreta tog ledningen genom Rasmus Sundstedt men Kalmarsunds Anton Nilsson gjorde 1-1 innan första var över. Det blev sedan 2-2 inför den tredje perioden och avgörandet kom i powerplay genom Alexander Rudd med 27 sekunder kvar av matchen.

Har du möjlighet skulle vi uppskatta om du blev en del av Storvretahjärtat här!

Storvreta IBK
Lagets form (5 senaste) V, Vef, V, V, V
Matcher kvar till slutspelet efter denna: Fagerhult, borta
Tabellplacering: se nedan