30 Dec 1 match
27 Jan 1 match

Verksamhetsidé

Övergripande verksamhetsidé:

Samhället idag behöver krafter som långsiktigt driver en linje mot kriminalitet, bus och stillasittande för ett integrerat och jämställt samhälle, oavsett kön, läggning eller bakgrund, samt en hälsosam livsstil.

Storvreta Innebandyklubb har ambitionen att fånga upp alla intresserade ungdomar, oavsett fysiska eller psykiska förutsättningar, för träning, utbildning och spel. För att locka ungdomar till föreningen satsar vi nationellt och internationellt på våra elitserielag både för damer och herrar samt arrangerar internationella cuper, sommarläger och utbildningar. Gemensamt för våra aktiviteter är att ge våra deltagare trygghet, utveckling, gemenskap och glädje.

Vår primära målgrupp i våra aktiviteter är ungdomar och unga vuxna från c:a 6 år och uppåt. Våra arrangemang däremot vänder sig till alla i åldrarna 0-100. Här ger vi också företag och organisationer som vill förknippas med en modern, ungdomlig och kvick image en möjlighet att synas och engagera sig i byggandet av ett långsiktigt hållbart samhälle.

Vår framgång skapas av ett starkt personligt engagemang från spelare, ledare och funktionärer att delta och utvecklas utifrån sina personliga förutsättningar. Detta gör Storvreta Innebandyklubb till en stark kulturbyggare som bevisas av de höga medlemsantalet och publikintresset!

Styrelsen för Storvreta IBK