Måndag

Albin Sjögren ”Hårt jobb defensivt är en grundregel”

9 mars 2021 18:50

Albin Sjögren uppdaterar oss inför onsdagens bortamatch mot Kalmarsund och sin jakt på toppen av poängligan.

Vad tycker du om matchen mot Dalen?
− Det blir en stabil seger till slut. Jag tycker vi skapar tillräckligt mycket lägen för att vara i ledning hela matchen men inför tredje ligger vi under med ett mål. En stark tredje period gjorde att vi kunde vinna rätt så säkert ändå.

Hur är din egen form?
− Nja den är sådär, kommer till en del lägen som alltid men effektiviteten finns inte där just nu, konstaterar han.

Jakten mot toppen av poängligan fortsätter?
− Ja precis, men jag lär ju öka om det ska gå vägen. Som sagt så måste jag vara mer effektiv i avsluten och förhoppningsvis är mina medspelare pricksäkra när jag passar så finns det absolut en chans.

Vad ska vi förvänta oss av dig mot Kalmarsund på onsdag?
− Man kan förvänta sig att jag ska vara ett hot som jag försöker vara varje match. Skapa många lägen för mig själv och mina medspelare, sen ett hårt jobb defensivt är en grundregel.

Vilka nycklar ser du till seger mot Kalmarsund?
− Nyckeln är ju det vi har sett nu i två matcher, ett fint försvarsspel, äga mycket boll och fart på fötterna så ska det nog gå vägen.

Hur skönt skulle det vara att säkra första platsen i tabellen?
− Förbundet kan ju avsluta säsongen när som helst så klart vi vill säkra förstaplatsen ifall de delar ut ett guld, avslutar Albin Sjögren med ett leende.

Matchen mot Kalmarsund drar igång 18:30 i KIFAB Arena på onsdag 10 mars och visas live på UNT och SportExpressen Play och är nästsista grundseriematchen innan slutspelet drar igång.