Hemma
Borta
Storvreta
STO

SKÅNSK INNEBANDYFEST: Höllviken & Malmö i gemensam SSL-Fest!

5 februari 2018 10:30
SSL

Söndagen den 11:e februari är det SSL-fest i Halörhallen (Höllviken). Det är de bägge SSL-föreningarna Höllviken IBF och Malmö FBC som gör ett gemensamt arrangemang när topplagen Storvreta (herr) och Täby (dam) kommer till Skåne.

Dagen kommer att slå sig in i den skånska innebandyhistorien då det aldrig tidigare har spelats två matcher på högsta nivå efter varandra i samma hall.

**Malmö FBCs Klubbchef Mikael Jeppsson om varför damlaget får spela en hemmamatch på bortaplan; **

• Redan förra säsongen arrangerade vi en hemmamatch utanför Malmö och som enda SSL-klubb på damsidan i Skåne är det en för oss viktig uppgift att sprida daminnebandy på högsta nivå så mycket vi kan i distriktet. Att göra så här är ett sätt. Sen gillar vi att samverka med andra klubbar. Att det blev just matchen mot Täby har även med avsaknaden av egen spelplats då Baltiska hallen är upptagen med ett annat arrangemang. Sen passade det ju extra bra med att det är just topplaget Storvreta Höllviken möter, så det kommer bli en kanondag.

_Höllvikens Kanslichef Fredrik Sjöstedt om att få Malmös damlag på besök; _

• När diskussionen kom på tal var det inte mycket att tveka på. Vi har målmedvetet jobbat hårt med vår flicklagsverksamhet och att då få möjligheten att visa upp det bästa på damsidan på hemmaplan för våra flicklag är ju perfekt.

Redan nu finns det planer på fler gemensamma arrangemang i framtiden och även Skånes tredje SSL-förening FC Helsingborg är involverade i den processen.

• Det hade varit häftigt att skapa en Skånsk Innebandyfest med matcher, kringarrangemang och bankett på kvällen! avslutar Mikael Jeppsson

Se båda matcherna för:

• Vuxen 100:-
  • Ungdom 7-15 år 50:-
  • Barn 0-6 år gratis
  • Aktiva medlemmar i båda föreningarna har fritt inträde mot uppvisande av medlemskort. Stå plats gäller för dessa

Biljetter hittar ni här: http://hibf.ebiljett.nu/Home/Tickets/31/false