Moa Qvarnlöf ”Vi kommer att bli testade”

10 september 2020 16:59
Dam

Moa Qvarnlöf sammanfattar Allsvenskalagets försäsong så här långt och blickar mot helgens träningsmatch borta mot Falun.

Vad tyckte du om matchen mot Nykvarn senast?
− Roligt att vi gör många mål och vinner matchen. Tyckte överlag att det kändes bättre än våra tidigare träningsmatcher och som att vi är på väg åt rätt håll. Så det var ett steg framåt.

Vad tycker du om dina egna insatser så här långt?
− Sådär. Hittills är jag inte nöjd och jag känner att jag har mer att ge, avslöjar hon.

Hur känns den nysatsning som körs på damsidan?
− Det är jätteroligt! Det märks verkligen att föreningen valt att satsa mer på damerna och det är spännande att få vara en del av det.

Vilka förväntningar har du på säsongen?
− Jag har höga förväntningar på den här säsongen och det ska bli kul att se hur vi utvecklas som lag och hur långt vi kan nå. Tror att det kommer bli en väldigt lärorik säsong!

Närmast match mot SSL-nykomlingarna Falun, vad förväntar du dig för match?
− Förväntar mig en match med bra tempo där vi kommer att bli testade bland annat i försvarsspelet på ett annat sätt än vi blivit hittills. Jag tror det kommer bli en riktigt rolig match och det ska bli spännande att mätas mot ett lag som ska spela i SSL nästa säsong, avslutar Moa Qvarnlöf.

Matchen mot IBF Falun spelas i Guide Arena på söndag 15:00 utan publik. Än så länge saknas information kring eventuell webbsändning men om det blir webbsändning kommer den länkas på hemsidan.