Tobias Gustafsson ”På återseende”

8 maj 2024 08:59

Storvreta IBK har beviljat Tobias Gustafssons önskan om att få spela innebandy i Schweiz och har därmed pausat hans kontrakt.

− Tobbe pausar sitt avtal och provar vingarna i alplandet. Vi är glada att kunna ge Tobbe möjligheten att pausa sitt pågående avtal för att testa något nytt. Jag tror det är viktigt att vi inte står i vägen för äventyret. Storvreta IBK hoppas att Tobbe och Evelina får ett roligt äventyr och att de kommer tillbaka till Storvreta IBK när hemlängtan blir för stor. Lycka till så ses vi i framtiden! Hälsar sportsligt ansvarige Henrik Ededahl.

Sedan Tobias Gustafsson kom till Storvreta IBK 2017 så har han varit en drivande kraft utan like. Denna backgigant, som vi alltid hittar bland de högst rankade i världen och även blivit utsedd till världens bästa spelare, har avgjort otalet stora matcher senaste säsongerna, både för Storvreta IBK och Sverige.

Men nu väntar spel i Schweiz och nya äventyr innan vi hoppas på en retur till Uppsala.

− Efter några fantastiska och roliga år i Storvreta, är det nu tid för något nytt, både idrottsligt och i livet. Under mina 7 år här har jag lärt mig hur man blir en vinnare, funnit vänner för livet och tillsammans med dem fått lyfta SM-bucklan fyra gånger om, berättar Tobias Gustafsson.

Efter två SM-guld med Storvreta IBK fick han dessutom inför säsongen 21/22 ta sig an rollen som lagkapten och han kunde sedan leda sitt Storvreta IBK till ytterligare två SM-guld men nu väntar nya utmaningar.

− Det bär nu av till Schweiz, där nya upplevelser och utmaningar väntar. Tack Storvreta IBK för att ni gör detta möjligt. Om allt vill sig väl kommer jag att få äran att spela många matcher till i IFU inför fantastiska Red Eagles och den grymma hemmapubliken. Tack för den här tiden, på återseende, hälsar han.

Nu väntar en tid i Schweiz innan vi hoppas åter se honom i Storvreta IBK:s röda tröja i IFU Arena, stort lycka till önskar Storvreta IBK.