Dags för den andra semifinalen!

6 april 2022 06:05

Ikväll är det dags för Giganternas Kamp att inta IFU Arena för den andra semifinalen!

Säkra dina biljetter här!

Den första semifinalen bjöd på allt som man skulle kunna hoppas. Fart, fysik, känslor och innebandy i yppersta världsklass.

Efter att Storvreta börjat bäst med mål av världens bästa Tobias Gustafsson kunde Falun komma ikapp och gå om. I slutet av andra hade Storvreta en uppförsbacke med två mål att ta igen, 5-3. I tredje tog man sig inte bara upp för backen men samma som gjorde 0-1 kunde också göra 5-6! Storvreta såg ut att gå mot seger men ett självmål(!) i sex mot fem gav 6-6.

Matchen kunde sen avgöras efter en tveksam utvisning som gav Falun powerplay, 7-6.

Den första semifinalen gav mersmak och var en fantastisk publikfest med högt underhållningsvärde. Ikväll gasar vi mot 1-1 i matcher!

Klä dig i rött eller svart och kom till IFU Arena och lyft Storvreta IBK till nya stordåd, vi behöver er! Tillsammans kan vi ta oss ett steg närmare huvudmålet.

Dagens matchvärd är Upplands Bilforum. Läs mer här.

Bli en del av Storvretahjärtat som är ett initiativ som ger dig som har råd chansen att stödja Storvreta IBK lite extra här, bli en del av Storvretahjärtat du med!