Idag spelas den första semifinalen!

3 april 2018 09:57

Ikväll är det dags för slutspelfesten att fortsätta med semifinal 1 mot Mullsjö AIS i Svenska Superligan 19:00 i IFU Arena. Här hittar du Storvretas startuppställning och mycket mer!

Du hittar dina biljetter till den första seminfinalen här!

Storvreta har vunnit 16(!) av sina 17 senaste matcherna där enda plumpen är borta mot just Mullsjö där resultatet blev 13-8.

Albin Sjögren har inlett slutspelet lika starkt som han avslutade grundserien. Han har fått med sig fem mål och fyra assist på fyra matcher och ligger trea i slutspelets poängliga. För Mullsjö är det David Gillek, kanske inte alltid känd för sin poängproduktion, som ligger i topp. Han innehar femteplatsen i slutspelets poängliga med två mål och hela sju assist på fem matcher.

Håll i er för i denna matchserie kommer det bli åka av! Storvreta vill ta tillbaka sin tron och Mullsjö vill nå sin första SM-final och båda lagen kommer ge allt och lite till för att uppnå sitt mål!

Storvreta IBK startar som följer mot Mullsjö AIS i den första semin:
I mål
Viktor Klintsten

Förstafemman
Filip Stenmark – Robin Nilsberth
Henrik Stenberg – Niklas Winroth – Jimmie Pettersson

Andrafemman
Mattias Samuelsson – Tobias Gustafsson
Alexander Rudd – Victor Andersson - Albin Sjögren

Tredjefemman
Kristian Adolfsson - Jesper Berggren
Valdemar Ahlroth – Fredrik Lindholm – Emil Helmrich

På bänken
Jacob Pettersson
Jacob Glas
Nicklas Paulsson
Michael Jansson

Käka innan matchen:

• Varmrätt: Pulled pork med tillbehör så som tortillbröd, coleslaw, salsa, tomater, majs, salladsost, picklad rödlök, blandsallad & gräddfil
  • Vegetariskt: Pulled Oumph med tillbehör så som tortillbröd, bönröra, coleslaw, salsa, tomater, majs, salladsost, picklad rödlök, blandsallad & gräddfil
  • Pannkaka med sylt & grädde 45 kr (10 kr/extra pannkaka)

Matchbuffe 135 kr, 12-15 år 75 kr, upp till 12 år 65 kr.

Serveras två trappor upp på Terrassen 90 minuter innan matchstart

På Terrassen kan du förboka dina platser på [email protected] uppge: Terrassen. alt 018- 20 10 10.

Mat och dryck betalas/faktureras från baren på plats.

Är man ute efter ett enklare alternativ finns Service Centret med Arenaburgare 65 kr, toast 22 kr, korv med bröd 15 kr, caféprodukter, godis, kaffe, läsk m.m.