Albin Sjögren ”Mycket fart och många lägen!”

9 april 2018 19:30

Storvretas poängkung Albin Sjögren blev nyligen nominerad till årets spelare och nu reflekterar han över nomineringen och tisdagens semifinal i Mullsjö.

Nominerad till årets spelare, hur går tankarna?
− Bra tankar, ett kvitto på att man har haft en bra säsong och varit jämn under en lång period, berättar han.

Vad tycker du om din säsong så här långt?
− Den har varit bra, jag tycker jag har varit girig och mognare i mitt spel vilket har resulterar i mer produktion framåt.

Närmast semi fyra mot Mullsjö, vilka förväntningar har du?
− Jag tror det kommer se ut som dom tidigare matcherna. Mycket fart och många lägen!

Alla semifinaler har blivit riktiga publikfester, hur är det att spela när det är sånt tryck?
− Det är superkul såklart, jag tycker framförallt vår publik har steppat upp och visat att det går att fixa bra tryck i IFU Arena, konstaterar Albin Sjögren.

Vad tycker du om tempot i matcherna?
− Högt tempo, såklart. Som jag sa tidigare så är det två fartfyllda lag som vill framåt så det blir naturligt. Vi ska försöka hålla upp tempot lite längre perioder i matcherna då vi känner att vi har bra stäm.

Hur bra skulle det vara att få till en matchboll till på torsdag?
− Det skulle såklart vara bra, men det är först till fyra som gäller. Vi tar nästa match hela tiden och vi börjar med den på tisdag, avslutar han.

Du ser semifinal 4 imorgon, tisdag, 19:00 på SSLplay sen väntar semifinal 5 hemma i IFU på torsdag. Du hittar dina biljetter här.