Idag är det regionsslutspel i USM i Hudiksvall för F16!

3 februari 2024 06:30
Förening

Idag, den 3 februari, spelar vi regionsslutspel i USM för F16 i Hudiksvall.

Tidigare har man kunnat läsa:

− Vårt mål har hela tiden varit att ta oss hela vägen till Växjö. Det kommer säkerligen bli tuffa matcher, både Strömsbro och Falun är duktiga lag, så vi är ödmjuka inför uppgiften. Men vi är också bra och vi kommer att vara väl förberedda inför matcherna. Märks redan nu på träningarna att ett stundande kval närmar sig då intensiteten, farten och närkampsspelet syns mycket mera på träningarna. Vi kommer att vara rejält taggade inför nästa helg, berättar DJ18-tränare Mikael Persson.

Storvreta IBK, Strömsbro IF och IBF Falun är lagen som finns med i regionssluspelet i denna grupp.

Det bästa laget i gruppen går vidare till slutspelet för F16 i Växjö som du kan läsa om här.

Kan man inte vara på plats så sänds matcherna på Innebandy.tv.

− Jag är taggad och tycker att det ska bli väldigt roligt. Detta är något vi som lag har sätt framemot länge. Jag känner att vi är förberedda. Vi vet vad som krävs för att ta oss till USM, så gör vi de så tror jag att vi har goda chanser att ta oss dit. Kämpar vi som ett lag och aldrig ger upp, så spelar vi nog festen i Växjö, berättar spelare Saga Edlund.

Spelschema regionsslutspelet i USM för F16 e februari
11:00 Storvreta IBK vs Strömsbro IF
14:00 Strömsbro IF vs IBF Falun
17:00 IBF Falun vs Storvreta IBK

Alla spelas i OilQuick Arena.