Theodor Jonsson ”Publikfest när vi möts”

7 februari 2019 12:59
Herrjunior

På söndag är det dags för derby i Juniorallsvenskan C Herr! Huvudtränare Theodor Jonsson ger oss förutsättningarna.

Derby stundar, vilka förväntningar har du?
− Jag förväntar mig en tuff men framför allt en rolig match då detta är bland de roligaste stunderna på året. Spelarna känner varandra från båda lagen så det är såklart mycket prestige i varje duell på banan. Vi har framför allt en revanschlusta då vi förlorade mot ett lag som för dagen var både 1 och 2 nivåer bättre än oss, berättar han.

Ni ligger inte långt efter i tabellen?
− Tabellen är tight som den skall vara, roligt är att vi håller en bra nivå med vårt unga lag vi har i år. Vi siktar såklart på högre placeringar, så vi är taggade och ser fram emot denna match.

Tuff match senast?
− Ja, som jag nämnde jag tidigare så var Sirius mycket bättre förra matchen. Men vi har inte lagt oss och dött efter det, tvärtom vi tog till oss den matchen och lärde oss mycket både om dem och deras spel, men även vårt spel och har verkligen tagit väldigt stora kliv i vårt spel desto längre säsongen har gått. Jag har en stor respekt för Sirius och deras individuellt skickliga spelare.

Vilka spelare tror du kliver fram?
− Klyschan är att vi måste ha ett bra och tight försvar men även våga i vårt anfallsspel, våga vara kreativa och älska dessa matcher. Sedan gäller det att man har en målvakt som kliver fram när det behövs som mest. Jag tror vårt kollektiv kommer bli bärande denna match. Sedan är det ''specialteams'' som kommer ha stor vikt i denna match, fortsätter Theodor Jonsson.

Matchen har potential att bli publikfest?
− Det är och kommer alltid vara en publikfest när vi möts. Alltid roliga matcher när Uppsalas två bästa juniorlag möts. Även en bra match för båda lagen då det stundar Play Offs framåt i tiden. Hoppas alla innebandyintresserande sluter upp.

Söndag 10 februari 19:30 är det dags för derby i Juniorallsvenskan C Herr, Storvreta mot Sirius IFU Arena D, vi ses där!