Selma Frykholm ”Lite mera gruff och närkamper”

20 augusti 2021 13:55
Dam

Selma Frykholm om sina första tid med Storvreta IBK och vad hon tror om lördagens träningsmatch mot IBK Uppsala Teknologer.

Hur har du upplevt dina första matcher med Storvreta?
− De här första matcherna har känts lite som typisk äkta försäsongsmatcher med mycket kontringar och en hel del bollstrul blandat med stunder när vi blixtrat till och hittat fina spelkombinationer. Nu är det bara att jobba mer på det sistnämnda framöver.

Rejäl seger mot Hagunda senast?
− Ja, den satt minst sagt fint! Målskyttet har inte riktigt lossnat i de tidigare matcherna så att nu göra nio mål på åtta målskyttar känns superbra, fortsätter hon.

Börjar lagbygget falla på plats?
− Absolut! Vi väntar bara in en till spelare, Mira Horvath, så nu går det att se den fina potentialen i truppen. Nästa vecka kör vi teambuilding i Idre så då ser jag fram emot att lära känna alla lite bättre utanför planen också.

Närmast IBK Uppsala Teknologer på lördag, vad förväntar du dig för match?
− Jag tror det blir en match ganska lik Hagundamatchen men med lite mera gruff och närkamper. Det ska bli kul att möta både tränare och spelare jag spelat med när jag var yngre så får se till att täcka undan deras skott lite extra.

Vad blir viktigt för egen del under matchen?
− Jag vill komma in i timingen med löpningarna både med och utan boll och sen fortsätta jobba tillsammans med femman för att lösa de situationer som uppstår, berättar Selma Frykholm.

Hur kommer matchen sluta?
− Lite girigt att tippa tvåsiffrigt men seger, 10-4!

Lördagens match mot IBK Uppsala Teknologer drar igång 15:15 utan publik men webbsänds här!