Hanna Salomonsson “Gäller att alla gör jobbet”

7 november 2021 14:00
Dam

Hanna Salomonsson berättar om senaste segern och blickar mot onsdagens hemmamatch mot Åkersberga.

Storseger borta mot KAIS Mora, berätta lite om matchen?
− En match som vi kontrollerar och styr från start med mycket bollinnehav. Vi gör många mål där alla kedjor är med och producerar.

Verkar varit en rejäl urladdning?
− Ja, superkul! Vi börjar starkt i första och leder med några kassar inför andra. Därifrån kör vi på och lyckas få in totalt 12 mål innan de tyvärr gör tre snabba, fortsätter hon.

Berätta om dina två mål i matchen.
− Första målet kom direkt efter utvisning på ett långskott från nästan halva planen som gick in i bortre. Andra målet har vi ett bra tålamod hela bytet där vi rullar boll som till slut leder till att jag får öppen kasse efter passning från Berg.

Bara några dagar till hemmamatch mot Åkersberga, vad tror du det blir för match?
− Jag tror på en tuffare och jämnare match med högt tempo där vi efter 60 minuter har tagit tre viktiga poäng.

Vad talar för ny Storvretaseger?
− Att vi kliver in på banan och krigar för varandra hela matchen. Det är tre viktiga poäng det spelas om så det gäller att alla gör jobbet till hundra procent från start till slut, avslutar Hanna Salomonsson.

Närmast väntar alltså hemmamatch mot Åkersbergs i IFU Arena nu på onsdag den 10 november, vi ses där!