Idag börjar Ungdoms-SM i Växjö!

5 april 2024 06:20
Förening

Igår åkte Storvreta IBK:s båda lag ner till Växjö med Gimo Buss för att delta i slutspelet i Ungdoms-SM och idag är det dags för de första matcherna, Axel och Saga berättar om sina förväntningar.

Läs allt inför slutspelet i USM här.

P16 har sin första match 12:00 idag medan F16 har sin första 16:00.

Storvreta IBK:s Axel Von Knorring berättar om sina förväntningar.
− Mina förväntningar på helgen är bara bra, jag tror det kommer bli en rolig och ovanlig innebandyhelg till skillnad med vad man är van vid. Jag tror det känns väldigt nytt och nervöst för många, men såklart väldigt roligt och jag hoppas att alla i laget känner att vi ska ta vara på chansen, eftersom inte alla lag får chansen till denna upplevelse. Jag hoppas och ska göra det jag kan för att vi som lag ska ha det otroligt roligt men samtidigt prestera på innebandyplan.

Och vad som talar för att de ska gå långt.
− Det jag tror kommer ha stor betydelse i hur långt vi går i årets Ungdoms-SM är att vi som lag har en bra bredd med många olika rollspelare. Jag tror också att en stor anledning till att vi ska kunna gå långt är att vi alla i laget har kommit varandra väldigt nära och jag tror det är lätt att komma in i en grupp såsom vår. Vi har också haft en väldigt bra säsong där det mesta rullat på bra så jag hoppas vi kan ta nytta av allt vi gjort bra och lärt oss under denna säsong. Så länge vi spelar vårt spel och håller oss till spelplanen tror jag vi har goda chanser att ta oss långt.

För Storvreta IBK F16 har Saga Edlund berättar om sina förväntningar.
− Det ska bli väldigt roligt att få möta de bästa lagen i Sverige och se hur bra vi egentligen är. Vi är ett lag som aldrig ger upp, peppar och stöttar varandra i vartenda läge, så därför tror jag att vi har väldigt stora chanser att åka hem med guldet.