Snart dags för slutspel i Ungdoms-SM!

3 april 2024 06:59
Förening

Nu i helgen är det dags för slutspel i Ungdoms-SM i Växjö och Storvreta IBK återfinns både i F16 och P16.

Storvreta IBK F16 har hamnat i grupp D tillsammans med CL98IC, Onsala IBK och Värmdö IF. Första matchen spelas mot Värmdö IF på fredag 16:00 och sedan väntar CL98IC klockan 21:00. Man avrundar sedan gruppspelet med matchen mot Onsala IBK lördag 12:45. Alla matcher spelas i Tipshallen. Sedan väntar ytterligare slutspel eller placeringsmatcher.

− Vi är förväntansfulla inför USM, ska bli riktigt roligt och utmanande att möta de bästa -07 lagen i Sverige, se hur vi i Storvreta IBK står oss mot dem, det blir en rejäl utmaning! Vi spelar naturligtvis för att vinna varje match vi spelar, men vi måste också vara ödmjuka inför uppgiften, och att ALLA spelare måste vara på topphumör, visa inställning, och hjärta, då kan vi gå långt, konstaterar Mikael Persson, huvudtränare för F16.

Storvreta IBK P16 har hamnat i grupp E tillsammans med Grums IBK, IBF Falun Utveckling och Pixbo IBF. Redan på fredag inleds gruppspelet med match mot Falun 12:00, sedan samma dag 17:00 möter man Pixbo, båda matcher i Fortnox A-hall. På lördag avslutar man sedan gruppspelet i Tipshallen 8:45 mot Grums IBK. Sedan väntar ytterligare slutspel eller placeringsmatcher.

− Äntligen är det dags för USM-veckan. Vi har förberett oss så bra vi bara kunnat och vi har två pass kvar innan det är dags. Det har känts i luften på sista träningarna att det är något extra på gång. Killarna har klivit in i ”bubblan” och varit extra fokuserade och tävlingsinriktade samtidigt som det funnits plats för skoj och skratt i hallen. Vi vet att det kommer bli tuffa matcher där nere och ser framemot att få tävla mot de bästa lagen i landet. Vi har en hög högsta nivå i vårt spel, det kommer för oss att handla om att hitta den nivån och hålla den genom hela turneringen, berättar Fredrik Nybäck, tränare för P16 och fortsätter.

− Våra förväntningar på turneringen är att vi ska ha riktigt roligt och visa att vi älskar att tävla. När vi åker därifrån ska vi ha njutit av varje minut och känt att vi gjorde allt maximera prestationerna. Matcherna kommer vara jämna och tighta och oftast är det små marginaler som brukar vara skillnaden. Vi behöver fortsätta att vara noggranna och ödmjuka inför uppgiften. Framför allt så ska det bli riktigt riktigt roligt!

Du hittar ALLT om USM i Växjö på Innebandy,se här!

Du ser alla matcher på Innebandy.tv här.

Du kan följa alla resultat på webben via innebandy.se här eller i Svensk Innebandys App.