Den 2-3 februari arrangerar vi regionsslutspelet i USM!

25 januari 2024 08:00
Förening

Den 2-3 februari arrangerar vi regionsslutspel i USM för P16 i Storvreta IBK Sporthall.

− Det ska bli otroligt roligt att få spela regionsslutspel i ungdoms-SM på hemmaplan. Killarna har väntat ett par månader sedan sist och vi känner oss redo för uppgiften. Vår målsättning är att ta oss vidare till USM i Växjö. Vi vet att det krävs ett hårt jobb i förberedelserna för att ge oss de bästa tänkbara förutsättningarna till USM-helgen. Ofta är det små marginaler som avgör dessa typer av turneringar, så vi behöver vara ödmjuka inför uppgiften samtidigt som vi ska våga spela ut och njuta av tillfället, berättar tränare Fredrik Nybäck.

Storvreta IBK, Hagunda IF, Järfälla Bele IBK och Väsby AIK är lagen som finns med i regionssluspelet där alla lag spelar en match den 2 februari och två matcher den 3 februari.

De två bästa lagen går vidare till slutspelet för P16 i Växjö som du kan läsa om här.

Kan man inte vara på plats så sänds matcherna på vår kanal på Solidsport här!

− Jag tycker det ska bli väldigt roligt att spela ett regionsslutspel i USM med laget. Mina förväntningar inför slutspelet är att vi ska göra bra prestationer och ge allt i alla matcher. Då tror jag även att vi har goda chanser att gå vidare till ”festen” i Växjö. Vi är redo för den här uppgiften, som lag har vi vuxit mycket under den senaste säsongen. Det som kommer att avgöra hur det går är vår egen inställning och att vi jobbar som ett lag, då blir vi svåra att slå, berättar spelare Lucas Åkerlund.

Under regionsslutspelet i USM för P16 i Storvreta IBK Sporthall kommer entrén vara 50:- vara för vuxna, kiosken kommer vara öppen och vi kommer servera fika, toast, hamburgare, korv, godis och massa annat.

Även F16 spelar regionsslutspel, dock i Hudiksvall, artikel kommer om det med.

Välkomna till Storvreta IBK Sporthall den 2-3 februari!

Spelschema regionsslutspelet i USM för P16
Den 2 februari