Seriefinal på söndag!

6 februari 2024 06:30
Dam

Nu på söndag 11 februari väntar en spännande seriefinal i Allsvenskan Östra när vi tar emot Älvsjö i IFU Arena och vi har revansch att utkräva!

Det är bara sex matcher kvar av Allsvenskan Östra och på söndag drabbar vi samman med series etta, Älvsjö AIK IBF. De har leder serien med 40 poäng medan vi ligger kort därefter på 32. AIK jagar, inte långt efter, med 28 poäng så alla poäng kommer vara viktiga under seriens slutfas.

I första rundan av SSL-kvalet kommer ettan i Allsvenskan Östra möta tvåan i Allsvenskan Norra, och tvåan i Östra möta ettan i Norra. Så det gäller att hålla sig i toppen av tabellen.

När vi mötte Älvsjö AIK IBF i Västertorpshallen i slutet av september var det inget snack och de tog hem segern med klara 1-7. Det var många matcher sen och vi har ni hittat formen på ett helt annat sätt och vi är ute efter revansch men vi behöver ditt stöd!

Kom till IFU Arena Gibon på lördag 16:00 och lyft oss till seger och ett steg närmare ett SSL-kval!

Du kan läsa vad som gäller kring inträde till matchen här.

Kan man inte se matchen på plats så kan man se matchen live på Innebandy.tv här.

Bli en del av Storvretahjärtat!

Vi vänder oss främst till de engagerade supportrar som har egen inkomst och känner att de har råd att ge en slant när de är som gladast - när vi vunnit!

Storvreta IBK har Sveriges bästa innebandyfans och Storvretahjärtat ger er en möjlighet att hjälpa klubben nå sina högt uppsatta mål.

Man kan välja att stödja laget i Allsvenskan och/eller SSL och alla som är en del av Storvretahjärtat får ta med en kompis på match i Allsvenskan eller SSL, gratis!

Läs mer och bli en del av Storvretahjärtat här!