Storvretalegender intar IFU Arena i helgen!

30 januari 2024 08:45
Förening

Kommande helg är det dags för Veteran-SM i IFU Arena och bland lagen hittar vi Storvreta IBK Veteran i klassen 35+ som satsar på SM-guld. I laget hittar vi flera legender, bland andra två med matchtröjor som behöver komma ner från taket.

Den 2-4 februari 2024 arrangeras Veteran-SM i Uppsala och IFU Arena och i klassen H35+ hittar vi Storvreta IBK Veteran med legenderna Jesper Bergren, Staffan Jacobson, Mattias Samuelsson, Viktor Klintsten, Max Holst, Hannes Öhman, Mika Kohonen och många fler. Just Jesper Berggren och Mattias Samuelsson är de som fick idéen och samlade ihop laget. Det gäller alltså att plocka ner Hannes Öhmans och Jesper Berggrens tröjor från taket.

− Stämmer bra! Ligger i hårdträningen och hoppas att tröjan ska passa fortfarande, avslöjar Jesper Berggren.

Backarna Jesper Berggren och Mattias Samuelsson noterade senaste Veteran-SM då det var ett lag från norr som plockade hem guldet.

− Jag och Matte såg det förra året och att Dalen då gick och vann. Ingen rolig syn. Så vi får försöka ge dem en match.

Sen dess har de två jobbat ihop ett lag som ska representera Storvreta IBK. Laget beskrivs som ett grymt gäng där alla har gjort avtryck genom åren i Storvreta IBK. Det har varit hårt om platserna men alla har varit positiva och ser fram emot en rolig helg. Formen är dock tydligen väldigt oklar även om det ryktas om att Mattias Samuelsson begett sig till Schweiz förra veckan för hårdträning och inspiration.

Men oavsett formens otydlighet är målsättningen betydligt klarare även om man har noll koll på motståndet.

− Får man äran att representera Storvreta IBK i någon form är målsättningen alltid att vinna.

Något annat som är tydligt är om det är värt att ta sig till IFU Arena under helgen och kika lite.

− Absolut! Bara att få se kedjan från 2004 med Max, Dennis och Blomberg är värt entrén, avslutar Jesper Berggren.

Det är fri entré och matcherna visas på Innebandy.tv!

Läs mer om vad som gäller under Veteran-SM här.

Du hittar spelschemat här.

Storvreta IBK Veteran 2024 består av
Andreas Samuelsson