Tobias Gustafsson ”Kommer bli en riktigt rolig match”

26 augusti 2018 08:58

Klockan 16:30 spelar Storvretas SSL-lag final i Sibylla Games mot Växjö Vipers. Tobias Gustafsson ger oss en uppdatering.

Hur har det känts så här långt, känns inte som ni fått till en fullträff?
─ Då vi har många nya delar i spelet som vi håller på att jobba med så det är inte så konstigt att det inte ser helt 100 ut just nu. Men vi har många fina delar i spelet i båda matcherna i helgen som vi ska ta med oss! Konstaterar Tobias Gustafsson.

Vilka tycker du imponerat i de två första matcherna?
─ Simon Götz har sett riktigt fin ut och sen gjorde Simon Olofsson en grym match mot Jönköping.

Hur har det gått för egen del?
─ Jag tycker jag har kommit igång mer och mer för varje match så det börjar närma sig.

Vilka förväntningar har du inför finalen mot Växjö Vipers?
─ Att vi höjer vårt spel ytterligare en nivå och spelar ut. Det ska bli roligt, de spelar offensivt och med mycket fart så jag tror att det kommer bli en riktigt rolig match, avslutar han.

Du ser matchen live på InnebandyTV här.