Selma Frykholm ”Högre tempo och mer kamp”

1 november 2021 11:30
Dam

Selma Frykholm berättar mer om söndagens seger mot Tyresö Trollbäcken och blickar mot kommande träningsvecka.

Hur upplevde du matchen mot Tyresö Trollbäcken?
− Det var stor skillnad i jämförelse mot förra helgen mot Huddinge. Högre tempo och mer kamp så det var en kul match!

Känns som ni hade ett grepp med de smög i kapp?
− Det är det som är roligt med den här serien, att det finns stor rutin i många lag gällande både spelar och tränare. Det visar Tyresö inför sista när de verkligen gör match av det. Skönt att vi ändå tar tre poäng och vi får ta lärdom att inte slappna av förrän matchen blåses av, fortsätter hon.

Hur kändes det för egen del?
− Över lag hade jag velat vinna flera närkamper men skönt att få in ett mål till slut. Sen håller jag gärna tätt i boxplay men får kompensera med ett mål där snart.

Närmast KAIS Mora UIF, vilka förväntningar har du där?
− Mora borta är den matchen jag ser fram emot mest. Skönt häng i bussen innan och sen krävs det alltid 60 minuters hårt arbete och fokus. Känslan att sätta sig i bussen efter 3 poäng som lag är fantastiskt så det är bara att ställa in siktet!

Vad blir viktigt att fokusera på under veckan?
− Det är under träningarna man sätter bra vanor till matcherna så hårt arbete gäller även i veckan. Extra viktigt nu att få in en bra känsla inför kommande tighta spelschema, avslutar Selma Frykholm.

Matchen mot KAIS Mora UIF spelas nu på lördag 6 september borta i Idre Fjäll Arena med start 15:00.