Dags för sista grundseriematchen!

10 mars 2018 07:55

Idag 17:40 drar den sista grundseriematchen igång och vi möter FC Helsingborg! Här hittar du förutsättningarna och Storvretas startformationer.

Det är alltså dags för den sista matchen i grundserien! Efter 11 raka segrar blev det tillslut förlust borta för Storvreta mot Mullsjö med hela 13-8. Förlusten lär innebära ett extra taggat Storvreta som vill ta avstamp inför stundande slutspel. Motståndare väljs efter matchen, oavsett resultat.

Storvretas Albin Sjögren ligger i topp i poängligan men har en liten ledning och vill säkert öka på sina 66 poäng, 29 mål och 37 assist på 31 matcher.

FC Helsingborg har vunnit sina fyra senaste matcher och kommer gå till slutspel men vill säkerliga komma dit men en vinnande trend. Senaste blev det vinst hemma (?) i Helsingörhallen i Danmark när man besegrade Team Thorengruppen med 9-5. Mika Kohonen stod för tre assist i vinsten mot Thorengruppen och har sig 14 mål och 17 assist på 31 matcher. Poängbäst i FCH annars Jonathan Nilsson på 31 mål och 15 assist.

Dagens matchvärd är #medanviser, Medanviser är familjen Engelholms projekt, läs mer här. Köp gärna armband i supportershopen, vinsten går helt till Engelholmsfonden. Sen kan man också stödja Medanviser genom att följa de i sociala medier. Man kan också välja att stödja fonden direkt genom att swisha bidrag till Anders Engelholm 0703 871 569.

Mot FC Helsingborg startar Storvreta IBK som följer:
I mål
Viktor Klintsten

Förstafemman
Filip Stenmark – Robin Nilsberth
Henrik Stenberg – Niklas Winroth – Jimmie Pettersson

Andrafemman
Jesper Berggren – Tobias Gustafsson
Fredrik Lindholm – Victor Andersson - Albin Sjögren

Tredjefemman
Jacob Glas - Mattias Samuelsson
Valdemar Ahlroth – Alexander Rudd – Nicklas Paulsson

På bänken
Jacob Pettersson
Emil Helmrich
Kristian Adolfsson
Michael Jansson

Käka gott innan matchen!
Varmrätt: Pulled pork med tillbehör så som tortillbröd, coleslaw, salsa, tomater, majs, salladsost, picklad rödlök, blandsallad & gräddfil Vegetariskt: Pulled Oumph med tillbehör så som tortillbröd, bönröra, coleslaw, salsa, tomater, majs, salladsost, picklad rödlök, blandsallad & gräddfil Pannkaka med sylt & grädde 45 kr (10 kr/extra pannkaka)

Varmrätt 135 kr per person, 12-15 år 75 kr, upp till 12 år 65 kr.

Serveras två trappor upp på Terrassen 90 minuter innan matchstart

På Terrassen kan du förboka dina platser på [email protected] alt. 018- 20 10 10.

Mat och dryck betalas/faktureras från baren på plats.