Medanviser matchvärd mot Helsingborg!

2 mars 2018 08:20

Lördag den 10 mars är det dags för sista grundseriematchen för Storvreta mot Helsingborg. Nu är det klart att Medanviser som bekämpar ögonsjukdomen tappstavdystrofi kommer till Uppsala 10 mars och kommer att vara matchvärdar.

Medanviser är familjen Engelholms projekt. Det startades för att bearbeta familjens tunga besked att sönerna Lycke och Viggo har en ögonsjukdom som heter tappstavdystrofi som gör att synen ständigt försämras.

Medanviser har besökt flera SSL-klubbar denna säsong då hela familjen älskar innebandy. De har besökt Mullsjö och tränat med både Växjö Vipers och Falun. Nu är det klart att de kommer till Uppsala för att vara matchvärdar för matchen mot Helsingborg. IFU Arena bjuder på matchmenyn inför matchen och familjen är redo.
─ Det ska bli kul, jag ser fram emot att träffa Storvretaspelarna, berättar Lycke.

Medanviser-familjen består av mamma Josefin, pappa Anders, sönerna Viggo som fyller 11 år, Lycke som fyller 13 och syster Lisa-Li som fyller 7 år och de är taggade inför Uppsalabesöket.
─ Det ska bli hur kul som helst. Vi har tillsammans längtat och räknat ner ända sedan vi fick inbjudan, berättar mamma Josefin, Lisa-Li fyller snabbt på.
─ Jag längtar efter att åka till Turbo och att titta på innebandy, det ska bli roligt.

Turbo var det ja. Förutom matchen i sig kommer familjen också besöka Turbo Extreme Sportzone, köra Movement-test och få träna som Storvretas SSL-spelare på Ultimate Performanceoch dessutom sova över på Arenahotellet. Alla ställen bjuder på upplevelsen och ingen tvekade att stödja Medanviser.
─ Jätte, jättekul. Jag längtar efter att testa foampit och det ska bli häftigt att köra fysen, konstaterar Viggo.

Precis över fältet från IFU Arena hittar vi Ultimate Performance där många Storvretalag tränar, från SSL till ungdom. Det var aldrig någon tvekan för Ultimate Performance att ställa upp med Movement-tester och möjligheten att få testa träningsfilosofin Mind2Muscle som är grunden för träningen på Ultimate Performance.
─ Vi bidrar stolt med vår kompetens. Då vi är en central part i Storvreta IBKs hela verksamhet så är Storvreta IBKs sak Ultimate Perfomances sak, konstaterar VD Peter Englund.

Granne med IFU Arena är hypermoderna Arenahotellet, Uppsala största hotell med 200 rum med 620 bäddar och de tvekade inte en sekund när förfrågan kom.
─ Arenahotellet välkomnar familjen Engelholm och projektet Medan vi ser med öppna armar till matchen mellan Storvreta och Helsingborg. När frågan kom från Storvreta om vi kunde bidra med en hotellnatt för familjen så var det en självklarhet. Hoppas familjen får se en underhållande match, en trevlig vistelse hos oss på Arenahotellet och det allra viktigaste som är att samla in pengar till projektet och den fortsatta kampen mot tappdystrofi och andra ögonsjukdomar, berättar Tony Kaas marknad & försäljningsansvarig på Arenahotellet.

Under matchen mellan Storvreta och Helsingborg kommer man att kunna köpa Storvretadesignade armband för 50:- och vinsten går helt till Engelholmsfonden. Sen kan man också stödja Medanviser genom att följa de i sociala medier. Man kan också välja att stödja fonden direkt genom att swischa bidrag till Anders Engelholm 0703871569 eller genom att ge barnen en rolig aktivitet eller upplevelse. Man kan också välja att spela in en film med ögonbindel och publicera under hashtaggen #medanviser och gärna dela på deras Facebooksida.

Vill man kontakta Medanviser för att komma med förslag på aktiviteter eller förbeställa armband så kan man maila Josefin Engholm på [email protected].

Storvreta IBK ser fram emot att välkomna familjen Engholm till IFU Arena och vara med i kampen mot tappstavdystrofi!

Du hittar #Medanviser på:

Inför matchen kommer ytterligare reportage om Medanviser här på hemsidan.