Hemma

Botten mot toppen - Thorengruppen söker revansch

5 januari 2018 15:00
Matchguide

I premiärmötet föll man efter förlängning - nu ska tabelljumbon Team Thorengruppen revanschera sig på Storvreta när topplaget gästar på nytt.

Team Thorengruppen - Storvreta

Lördag 13:00 Umeå Energi Arena

Fem senaste Thorengruppen: F, V, F, F, F

Fem senaste Storvreta: F, V, V, F, V

Tabelläget börjar bli alltmer utsatt för Team Thorengruppen. Med lite mer än halva serien spelad har Umeågänget halkat efter rejält i bottenstriden. Efter 2-7 i ödesmötet borta mot Örebro skiljer nio poäng upp till säker mark för Thorengruppen, som endast vunnit en match sedan den 18:e oktober.

I premiären var man annars nära en riktig skalp, då Storvreta pressades till förlängning. Tobias Gustafsson avgjorde där för gästerna med sitt 4-5 - en förlust som Thorengruppen har chans att ge tillbaka för på lördagen. Då gör nämligen Storvreta åter resan norrut, något som Uppsalalaget gör som tabelltvåa.

Storvretas form har däremot pendlat en aning på slutet. Laget står på två förluster på de fyra senaste matcherna, däribland 6-7 efter förlängning i onsdagens rafflande seriefinal mot Falun.

Du ser alla matcher från SSL Herr live på webben. Följ Thorengruppen-Storvreta via SSL Play.