Filip Stenmark ”Är fortsatt hungriga efter poäng”

16 februari 2018 14:00

Fysiska backen Filip Stenmark målade senast mot Pixbo och berättar nu om målet och lördagens tuffa bortamatchen mot Växjö Vipers.

Målfest senast mot Pixbo?
─ Ja, det har nästan blivit en vana för oss att göra mycket mål. Lite onödigt att släppa in åtta stycken men det är kul att kunna bjuda publiken på mycket mål i alla fall, konstaterar Filip Stenmark.

Ett eget snärtigt mål?
─ Tror inte Jon är helt nöjd med att släppa in den, berättar han med att skratt och fortsätter. Jag fick bollen lite väl nära kroppen och försökte mest få den mot mål, kul att den gick in i alla fall!

Nu väntar Växjö Vipers borta imorgon?
─ Tuff match mot ett lag som är starka på hemmaplan men jag är övertygad om att vi är ett bättre lag och ska kunna plocka med oss tre poäng därifrån.

Hur ska ni se till att formen håller i sig?
─ Vi tränar hårt och är fortsatt hungriga efter poäng. Vi vill vinna serien och ha bästa möjliga utgångsläge inför slutspelet så det finns gott om motivation.

Vilka nycklar ser du annars till matchen?
─ De är ett skickligt kontringslag och det blir viktigt för oss att vara disciplinerade i hemjobbet. Men det handlar mest om att vi ska komma upp i nivå. Gör vi det spelar det ingen roll vad Växjö har att komma med, då vinner vi, analyserar Filip Stenmark.

Lång bussresa väntar, hur brukar du tillbringa de?
─ Jag försöker ta ikapp det jag missat av serier och podcasts, men i övrigt bara använda tiden till vila och återhämtning i en annars ganska hektisk vardag.

Och hur brukar du se till att skaka av den?
─ Det kan vara svårt men jag tror att även om jag känner mig trött och seg av den långa resan så blir adrenalinpåslaget vid uppvärmningen en vändpunkt. När domaren väl blåser igång matchen brukar resan vara borta ur kroppen.

Vad tror du avgör i slutändan?
─ Att vi har tre formationer som är otroligt jobbiga att möta kommer avgöra som så många gånger förr. Våra motståndare får aldrig vila och över tre perioder orkar dem inte stå emot, avslutar han.

Matchen mot Växjö Vipers drar ingång 15:00 på lördag och ni ser den på SSLplay här.