Herrjuniorernas tränare Jan Volak tackar för sig!

5 maj 2024 10:05
Storvreta Junior

Efter tre år som huvudansvarig för Storvreta IBK:s herrjuniorer är det dags för Jan Volak att avsluta sin tid i Storvreta IBK.

Efter tre år är det dags för Jan Volak att avsluta sin tid i Storvreta IBK och han vill skicka nedan hälsning.

Jag vill rikta ett stort tack till alla i Storvreta IBK för möjligheten att tillbringa tre underbara år i denna fantastiska klubb. Med Project Eagle har vi skapat en solid plattform för sportutveckling som organisation kan växa med och dra nytta av i framtiden.

Vi har nått vårt mål att stabilisera ungdomsutvecklingen på pojksidan genom att nå H1 och D1 med tjejerna – stort grattis till det. Jag tror starkt på att framtiden för den här klubben är ljus, och jag hoppas att de kommer att dra nytta av de idéer som jag och mina kollegor har tagit in under de år som jag har haft en chans att vara en del av den.

Vårt mål har alltid varit att göra Storvreta IBK till den bästa platsen för spelar- och personligutveckling i Uppland, och på så kort tid som tre år är med dessa projekt har vi tagit stora steg mot det målet.

Jag känner mig stolt över spelarna jag har fått chansen att arbeta med, och jag känner mig stolt över alla utmaningar vi har övervunnit, över alla berättelser och minnen vi har skapat tillsammans, men mest av allt är jag stolt över värderingarna vi har byggt våra resor och prestationer på!

Den här klubben kommer alltid att vara speciell för mig av alla de rätta anledningarna. Jag gjorde mitt bästa fram till sista dagen för att kunna fortsätta bygga de projekt vi startat med Mika Kohonen och Oscar Lundin, men nu känner jag att mitt uppdrag är slutfört.

Jag är tacksam för alla vänskaper jag bär med mig. Lycka till alla Storvreta IBK-tränare och spelare i framtiden, jag kommer att titta och stötta!

Storvreta IBK tackar Jan Volak för sin tid med klubben och önskar stort lycka till i framtiden.

Den nya organisationen kring herrjuniorerna är nästan på plats och kommer presenteras framöver.