Johanna Larsson ”Släpper allt och spelar ut”

21 februari 2018 13:44
Dam

Senast seger mot Enköping med 4-9 och klara seriesegrare av division 1 GUD. Målfarliga forwarden Johanna Larsson berättar om segern och blickar mot söndagens hemmamatch mot Sundborns GOIF.

Berätta om matchen mot Enköping?
─ Jag tycker vi inleder matchen väldigt bra och gör en bra första period. Sen går vi ner oss i andra perioden och det blir mer kamp än skönspel, i tredje höjer vi oss och spelar av matchen på ett bra sätt, berättar hon.

Vad tar ni med er från matchen?
─ Det jag tycker vi ska ta med oss är starten på matchen eller egentligen hela första perioden. Vi har haft lite problem med det de senaste matcherna, att vi inte riktigt är där när matchen startar men det var vi mot Enköping.

Nu klara seriesegrare?
─ Ja, det är väldigt skön, nu kan vi lägga allt fokus på det kommande kvalet!

På söndag väntar Sundborn hemma i IFU, vad förväntar du dig av den matchen?
─ Jag förväntar mig att vi går in och bara kör, släpper allt och spelar ut, fortsätter Johanna Larsson.

Kan ni bjuda publiken på en målfest?
─ Alltid kul när det blir mycket mål framåt så det hoppas jag vi kan bjuda publiken på.

Hur ska ni annars toppa er inför kvalet?
─ Vi går in i en lite tyngre träningsperiod nu och sedan har vi några träningsmatcher inplanerade mot bra motstånd för att vi ska veta bättre hur vi står inför det kommande kvalet, avslutar hon.

Redan på torsdag väntar bortamatch mot FBI Tullinge som leder sin division 1 serie men på söndag 12:30 har ni chansen att hylla Storvreta IBK när de tar emot Sundborns GOIF i IFU Arena A.

Storvreta som övrigt alltså är klara seriesegrare, klara för kval och vunnit alla sina matcher i division 1 så här långt! Vi ses där!