Dags för bortamatch mot Mullsjö!

6 mars 2018 08:55

Ikväll 19:00 är det dags för Storvreta att ta sig an Mullsjö i Nyhemshallen, en match ni ser på Sportkanalen, cmore.se och SSLPlay.se. Här hittar du förutsättningarna och Storvretas startformationer!

Storvreta har vunnit sina 11 senaste matcher och har ett järngrepp om förstaplatsen i SSL och varvar upp inför slutspelet. Albin Sjögren jagar förstaplatsen i poängligan med 63 och ligger blott två poäng efter Pixbos Max Wahlgren som ligger i topp med 65 poäng. Även Henrik Stenberg (52) och Valdemar Ahlroth (51) har klättrat i poängligan senaste tiden.

Senast lagen möttes var i mitten på november och då gick Storvreta segrande ur striden med 7-3 efter att Storvreta gjort ett ryck i sista perioden. Både Tobias Gustafsson och Michael Jansson stod för två mål den matchen.

Mullsjö återfinns på en sjätteplats i SSLs tabell och har inte riktigt levt upp till förväntningarna denna säsong. Senast blev det seger mot Sirius i IFU Arena men det krävdes övertid för seger, 5-6. Isaac Rosén gjorde två mål i den matchen men Mullsjö leds annars poängmässigt av lagkapten David Gillek. Men han återfinns först på 26e platsen i poängligan med 22 mål och 20 assist på 30 matcher.

Det finns en hel del historia mellan lagen och det brukar alltid bli bra och tuffa matcher!

Nästa hemmamatch är på lördag 17:40 i IFU Arena mot Mika Kohonens FC Helsingborg.

Mot Mullsjö startar Storvreta IBK som följer:
I mål
Viktor Klintsten