Filip Björk ”Fantastiskt”

2 januari 2024 13:42

Filip Björk ger oss förutsättningarna inför onsdagens hemmamatch i SSL mot Nykvarn. Matchen spelas mitt under Storvretacupen och han avslöjar bland annat vem han tror avgör matchen.

Matchen börjar 19:30 imorgon, onsdag 3 januari i IFU Arena, säkra dina platser här!

Snart match mot Nykvarn, vilka förväntningar har du?
− Jag förväntar mig en tuff match, vi har spelat ett gäng matcher mot Nykvarn i år redan, det ska bli roligt att stångas igen.

Vad tror du det blir för matchbild?
− Mycket fart tror jag blir ledorden. De är ett ungt lag med många spelare som har mycket löpmeter per match, konstaterar han.

Äntligen hemmamatch igen och mitt under Storvretacupen, vad förväntar du dig för stämning?
− Fantastiskt, jag förväntar mig en kanske lite större publik en vanligt. Många som kanske inte sett Storvreta IBK live förut, så vi får se till att de går härifrån med en positiv bild. Utöver det tror jag att Red Eagles i vanlig ordning styr och ställer på läktaren.

Vad tycker du annars om insatsen mot Thorengruppen?
− Jag tycker matchen mot Thorengruppen är upp och ner, när vi går ner på folk tycker jag vi tar över mer och mer och de som fick förtroendet gör det bra. Kanske ska vi kliva ifrån mer och göra något mål i öppen kasse, nu bränner vi och i stället äter de sig i kapp. Men vi lämnade Umeå med tre poäng vilket var målet.

Vem avgör mot Nykvarn och varför?
− Jag tror Filip Eriksson avgör, han är en fantastisk spelare i 1 mot 1 situationer och jag tror att han kommer hamna i många sådana under matchens gång, avslöjar Filip Björk.