Emil Helmrich förlänger med Storvreta IBK!

2 juni 2023 09:59

Det är med väldigt stor glädje vi kan avslöja att Emil Helmrich valt att förlänga med Storvreta IBK.

Emil Helmrich fortsätter i röda tröjan. Nu är det klart att vi kommit överens med Emil för ytterligare två år. Vi är otroligt glada att Emil ger oss förtroendet i minst två år till. Emil är en viktig spelartyp att ha i ett lag, en spelare som gör grovjobbet över hela banan och som alltid ger allt. Tack för att du fortsätter i röda tröjan, konstaterar vice ordförande Henrik Ededahl.

Innebandykarriären inleddes i BK Elfhög innan Emil Helmrich tog klivet till Västerås. Där blev det spel i Allsvenskan och division 1. Sen kom flytten till rödsvart redan inför säsongen 2017/2018 och han har sen dess varit Storvreta IBK trogen.

Efter sex säsonger i Storvreta IBK har Emil Helmrich blivit känd som en oöm evighetsmaskin som kan hitta målet.

− Ett givet val för mig när Storvreta IBK ville förlänga, jag trivs väldigt bra både i laget och Uppsala. Jag vill fortsätta vinna titlar med Storvreta, berättar Emil Helmrich och fortsätter med att berätta om sina förväntningar på kommande säsonger.

− Att vi som lag fortsätter på den grund vi byggde under förra säsongen, med allt som det innebär. Vi ska fortsätta vinna sista matchen för säsongen, avslutar han.

Kontraktet är skrivet på två år.