Storvreta IBK förlänger med Filip Stenmark!

18 januari 2019 17:59

I dagarna har Storvreta IBK och Filip Stenmark kommit överens om en förlängning på två säsonger.

− Filip har en väldigt seriös inställning till sin träning, och sin innebandy. Han har även vuxit som spelare under sina två första säsonger i vår röda tröja, både på planen och i gruppen, säger Michael Rasi, ordförande i Storvreta IBKs sportgrupp och fortsätter.

− Vi räknar med att Filip tar ännu större kliv som spelare, och fortsätter med sin hårda spelstil under kommande säsonger. Vi är väldigt glada att ha Filip kvar på denna resa som vi påbörjat. Filip Stenmark har varit en riktigt backklippa sen han anslöt till Storvreta inför förra säsongen och har redan hunnit bidra till ett SM-guld.

− Först och främst känns det jättebra att kunna göra klart ett nytt avtal redan nu i januari. Klubben visade tidigt ett stort intresse över att få till en förlängning och min första tid i klubben har varit fantastisk på alla sätt. Jag har nått nya nivåer i mitt spel och vill fortsätta på den inslagna vägen ytterligare två år, säger Filip Stenmark och fortsätter.

− Vi är, och ska förbli, ett lag som går för guld varje år. Föreningen och jag har samma ambitioner och jag är beredd att fortsätta lägga ner ett extremt hårt jobb för att fortsätta utvecklas och hjälpa Storvreta till fler titlar.

Så här långt i säsongen har Filip Stenmark spelat 17 matcher i SSL och stått för 8 poäng. Redan på söndag är det dags för nästa match för Filip Stenmark och Storvreta när Storvreta tar emot IBK Dalen i IFU Arena, matchstart 16:00.