Idag 1 match

Rasmus Sundstedt ”Inte bäst på försäsongen”

11 juni 2020 10:03

Rasmus Sundstedt berättar lite hur det går för Storvretas SSL-lag under försäsongen och vilka tankar han har inför den kommande säsongen.

Försäsongen är i full gång, berätta lite.
− Tufft ute på plan, det är hårt. Springs mycket och mycket fart och jobbiga övningar, det är roligt, säger Rasmus Sundstedt.

Var ligger din fokus under försäsongen?
− Kondition och bygga upp bålen tror jag att jag ska fokusera mest på så att jag inte får problem med ryggen på grund av bålen och sen att man orkar spela mycket.

Hur viktigt är det med lite roliga moment, som innebandy, under försäsongen?
− Det är mycket slit där ute och mycket hårt arbete så innebandyn gör att det blir lite roligare och göra och även innebandy är väldigt väldigt jobbig så det är kul med lite innebandy också, säger Rasmus Sundstedt.

Har du några favoritdelar av försäsongen annars?
− Nej, jag är inte bäst på försäsongen men jag ska försöka göra det så bra som möjligt.

Om vi blickar framåt, vilka mål har du med kommande säsong?
− Förhoppningsvis att vi kommer igång i tid med publik, det är viktigt för oss att spela inför vår publik framför allt. Sen är det klart att vi ska vinna guldet i Globen som ingen gjorde förra säsongen så det är det vi satsar mot. Just nu är allt oklart men i våra huvuden är det guldet vi tränar för nu, säger Rasmus Sundstedt.