Måns Parsjö ”Det var på tiden”

31 december 2023 08:05

Måns Parsjö berättar om sin straffräddning och assist, analyserar segern mot Thorengruppen och blickar kort mot hemmamatchen mot Nykvarn och kommande nyårsfirande.

Vad är din analys av matchen borta mot Team Thorengruppen?
− Vi börjar lite svagt och är lite forcerade med bollen första perioden främst. Under andra halvan blir det bättre och vi får lite mer tryck med bollen. Matchen har ganska lågt tempo generellt och vi låter Thoren ha bollen lite för mycket för vår smak.

Men du han med både en skön straffräddning och assist berätta lite.
− Jo, det var på tiden att ta en straff, det har varit alldeles för dåligt i år men har alltid varit bra annars. Alltid kul med en assist, jag får bollen lite konstigt mellan benen och ser att Langer kommer med fart när jag får tag på den och han avslutar fint, fortsätter Måns Parsjö.

Och du stängde igen i slutet?
− Vi gör det helt okej i fem mot sex men missar några mål för att stänga matchen och ger dem lite gratis energi när de får en sargstuds med sig. Annars sköter vi oss okej hela tredje.

Hur är annars Storvreta IBK:s form?
− Den är okej, vi har så klart höga krav på oss och generellt känns det som vi kommer hitta lite mer stäm med boll under året. Försvaret är bra så länge vi inte bjuder på omställningar. Jag förväntar mig att de ser till att slipa till det en hel del innan slutspelet så blir vi svårstoppade igen.

Närmast hemmamatch mot Nykvarn 3 januari, vilka förväntningar har du?
− Förväntar mig att vi ska driva matchen och bjuda på en rejäl insats framför alla supportrar. Jag tror vi kommer få styra ganska mycket med bollen om vi har rätt saker.

Innan dess nyår, hur kommer det se ut?
− Nyår blir lugnt, jag firar med frun i Dalarö med lite spa och middag och kommer med laddade batterier inför nästa år, avslutar han.

Nästa hemmamatcher är 3 och 6 januari under Storvretacupen, där vi tar emot Nykvarn den 3e. säkra dina platser här!