Edwin Perry klar för Storvreta IBK!

15 december 2023 22:47

Vi är mycket glada att kunna avslöja att australiensiska landslagsmålvakten Edwin Perry skrivit på för Storvreta IBK.

− Vi välkomnar Edwin till Storvretafamiljen! Edwin är en kille med bra arbetsmoral och kommer säkert att utvecklas hos oss, konstaterar huvudtränare Mika Kohonen.

Edwin Perry som senaste säsongerna tillhört AIK IBF har också representerat Australien i bland annat senaste herr-VM turneringen i Schweiz 2022 och är taggad och redan i gång och tränar med laget. Det visar sig också att denna övergång är lite extra speciell.

− Storvreta IBK har alltid varit något av en dröm. Mamma är ju från Uppsala från början så jag har ju varit här enda sedan jag var liten och kollat. Främst i Fyrishov då men enda sen IFU har jag ju varit här och kollat. Så det känns väldigt speciellt att komma till klubben som jag följt sen jag var liten. Jag ser verkligen fram emot att komma i gång och försöka göra mitt bästa för klubben, säger Edwin Perry.

Som sig bör när man kommer till en storklubb som Storvreta IBK så är förväntningarna höga.

− Jag hoppas kunna utvecklas så mycket som jag kan. Känns som en jättebra kultur och en jättebra klubb för att faktiskt kunna utvecklas och bli så bra som jag kan bli. Sen är ju min målsättning också att vi ska vinna SM-guld i år och det tror jag stenhårt på. Med den här truppen kan vi göra det.

Om Edwin Perry finns med i truppen till Julmatchen mot Jönköping på söndag är inte helt klart men han vet vad som väntar för match.

− Jag tror det kommer bli en tuff match, Jönköping är ett bra lag sen har jag stort förtroende för vårat lag och vad vi kan göra ute på plan så jag tror det kommer bli en jättespännande match att kolla på och att vi kan bjuda upp med lite sköna mål, avslutar han.

På söndag väntar Julmatchen i SSL där partners bjuder på en Julklapp i form av gratis inträde!

Läs mer här!