Staffan Jacobson "Spelarna får göra jobbet"

10 januari 2020 16:40

Igår kväll fick det konstateras att Kristofer Widlundh inte kommer kunna åka med till Champions Cup på grund av sjukdom. Därav får Staffan Jacobson huvudansvaret under helgen.

– Det smärtar att behöva slänga in handduken när det vankas titelmatch. Det är det här man jobbar för, men tyvärr kan jag inte medverka då kroppen säger ifrån på grund av hög feber, halsont och rejäl hosta. Jag är övertygad om att Starre (Staffan Jacobson) kommer utföra ett gott coacharbete på plats. Vi kommer ha kontinuerlig dialog under helgens gång och grabbarna är väl förberedda på vad som komma skall. De är mästare i blodet och kommer lösa det galant, oavsett! Konstaterar Kristofer Widlundh.

För Staffan Jacobson blir det snabba ryck och han är nu plötsligt huvudtränare för Storvreta under Champions Cup.

– På pappret stämmer det men endast eftersom Kristofer är hemma sjuk, vi har kontakt med varandra innan, under och efter matchen, berättar Staffan Jacobson.

Du hamnar verkligen i rampljuset, kan vi förvänta oss en ”Starreeffekt”?
– Jag försöker hålla mig bakom rampljuset, spelarna får göra jobbet och ta all ära.

Känner du press nu att få Storvreta att leverera?
– Känner inte av något ännu, men det är klart man vill vinna, då kommer det lite press men spelarna och ledarna tar större ansvar, vilket underlättar en del, avslutar han.

Storvreta har landat i Tjeckien och är nu pågväg mot Ostrava där semifinal väntar på lördag, du kan läsa mer om hur du följer Champions Cup här.