Viktoria Hübinette ”Tycker vi har mer i oss”

14 september 2020 11:00
Dam

Igår blev det förlust mot SSL-nykomlingarna IBF Falun för Storvreta IBK:s Allsvenskalag, Viktoria Hübinette berättar mer om matchen och vad som väntar framöver.

Berätta om matchen mot Falun?
− Vi startar bra första perioden trots ett tidigt mål i ryggen. Andra perioden går vi ner oss lite, men vi höjer oss 10 sista minuterna. Tredje perioden höjer vi oss ytterligare ett snäpp och får flera bra lägen.

Känns som en bra insats mot bra lag?
− Både ja och nej. Tycker vi har mer i oss och vi går ner oss lite onödigt mycket och blir väldigt låga vissa gånger, fortsätter hon.

Vad tycker du om din egen insats?
− Helt ok! Finns bitar att jobba på såklart. Men ger ändå mig själv godkänt.

En träningsmatch kvar, vad blir viktigt mot Nacka?
− Precis, vi fick en värdemätare mot Falun och vet nu mer tydligt vilka bitar vi behöver jobba vidare på.

Vilka bitar behöver ni fokusera på inför seriepremiären i stort?
− Spelet med boll skulle jag säga och börja sätta bollar på mål, avslutar Viktoria Hübinette.

Närmast väntar match mot Nacka Wallenstam kommande helg, ingen information om tid eller streaming klart än men det kommer på hemsidan när det är spikat.