Dags för den första semifinalen!

8 april 2019 16:59

Snart är det dags för den första semifinalen att dra igång i IFU Arena! Storvreta möter IBK Dalen med start 19:00 och här hittar du Storvretas startformationer och mer.

Storvreta slog ut Sirius med 4-0 i kvartsfinalserien mot Sirius och nu väntar Dalen från Umeå.

IBK Dalen med supernorsken Ketil Kronberg i spetsen slog ut IBK Linköping med 4-1 i matcher i sin kvartsfinalserie. I den avgörande kvartsfinalen vann Dalen med 7-4 och Ketil Kronberg fick med sig ett hattrick.

Under grundserien har Storvreta vunnit 2 av 3 matcher mot Dalen, den senast krävde övertid hemma i IFU Arena där Robin Nilsberth hängde in vinstbollen, 8-7.

Räkna med fartfyllda och målrika matcher under semifinalserien!

Dagens matchvärd är Andersson & Tillman som är ett matföretag i Uppland som producerar kött- och charkprodukter av hög kvalitet för alla tillfällen och för alla som gillar lite bättre mat. De levererar direkt till butiker och restauranger i närområdet utan mellanhänder. Närproducerade produkter med hög kvalitet är grunden i deras verksamhet. Läs mer på deras hemsida här.

Numer finns det en Sportbar i IFU Arena som öppnar redan 90 minuter innan match med goda Arenaburgare och skönt mingel.

Vi ses i IFU Arena!

Storvreta startar den första semifinalen enligt nedan:

I mål
Viktor Klintsten