Rasmus Andersson ” Det ska man räkna med!”

17 januari 2024 17:00

Rasmus Andersson analyserar gårdagens uttåg ur Svenska Cupen och blickar mot måndagens hemmamatch mot Mullsjö i SSL.

Förlust i andra semifinalen av Svenska Cupen mot Pixbo, tankar?
– Väldigt surt, vi hade som mål att vinna cupen så en stor missräkning för oss, men vi var inte tillräckligt bra idag.

Vad saknas för en fullvärdig insats tycker du?
– Handlar mycket om disciplin och göra det hårda jobbet och det tycker jag vi tummar på framför allt i början vilket sätter oss i ett dåligt läge i matchen. Sedan skapar vi tillräckligt mycket målchanser för att vinna men effektiviteten var inte tillräcklig, konstaterar Rasmus Andersson.

Vad kan man ta med sig från en sådan här match?
– Bra fråga. Jag vet inte om det är så mycket vi kan ta med oss förutom tändvätska framåt. Nu har vi seriespel och kommande slutspel kvar och där får vi se till att visa oss själva och publiken vilka Storvreta är.

Närmast Mullsjö på måndag, vad tror du det blir för match?
– Vi kommer komma ut väldigt revanschsugna. Mullsjö är ett bra innebandylag, men gör vi våra bitar bra så kommer det bli en rolig fajt.

Lär vara ett hungrigt Storvreta vi får se?
– Det ska man räkna med! Avslutar han.

Måndag 22 januari 18:30 tar vi emot Mullsjö AIS i IFU Arena i världens bästa innebandyliga, säkra biljetter här!