Amanda Gezelius ”Det är lite vemodigt”

13 september 2019 08:10
Dam

En av Storvretas kulturbärare beger sig nu norrut för att studera till läkare. Lagkapten Amanda Gezelius flyttar till Umeå för studier och spel i IKSU.

Hur många år har du spelat i Storvreta?
− Började som 9-åring spela med 93orna och har idag hunnit fylla 26, så 15 år då! Herregud, tiden, konstaterar Amanda Gezelius.

Men nu väntar Umeå. Hur känns det att lämna nu när Storvreta är tillbaka i Allsvenskan?
− Det är klart det är lite vemodigt, Storvreta är en del av mig och min innebandy. Nu när vi äntligen gick upp såg jag såklart verkligen fram emot säsongen. Men drömmen om att plugga till läkare har jag haft ett tag och jag har hela tiden varit inställd på att jag kanske kommer behöva flytta.

Måste samtidigt vara en väldigt spännande och utvecklande flytt för dig och möjligtvis också spel i SSL med IKSU, hur ser du på det?
− Ja, jag har en mycket spännande tid framför mig, dels lärarstudier och dels träning tillsammans med IKSU. Allting händer på en gång och det är mycket nytt, men än så länge känns det bra och kul!

Kan vi få se dig tillbaka i Storvreta någon gång, oavsett lär väl din tröja hissas i taket tillslut?
− Vad jag vet är nummer 13 ledigt, konstaterar hon med ett skratt och fortsätter. Jag ska försöka ta mig igenom läkarstudierna på 5,5 år och därefter 1,5 års AT-tjänst. När jag är klar lär jag vara pensionerad innebandyspelare, men vet, det kanske behövs en lagläkare eller något!

Läs mer i IKSUs pressrelease här.

Storvreta IBK gratulerar Amanda Gezelius till den fantastiska möjligheten hon fått och önskar lycka till.

För Storvretas Allsvenska lag väntar närmast träningsmatch på söndag mot Tyresö Trollbäcken efter SSL-lagets match mot Happee som börjar 13:30 i Storvreta IBK Sporthall, inträde 50:- för båda matcher, Storvretas medlemmar går in gratis.