Sara Avonds “Alla fått ett gott skratt!”

30 mars 2020 12:58
Dam

Storvretas säsong i Allsvenskan är över. Storvreta lyckades hålla sig kvar och vi rundar av säsongen med intervjuer med spelare och ledare i laget, dags för Sara Avonds reflektioner.

Trist att avsluta med inställd match men hur skönt var det att hålla sig kvar i Allsvenskan?
− Lite trist att matchen blev inställd med tanke på hur viktig den var, för hade nog blivit en väldigt rolig match. Men samtidigt superskönt ändå att veta att vi håller hos kvar.

Hur skulle du sammanfatta säsongen för laget?
− Det har varit en väldigt ojämn säsong för vår del. Vi har verkligen haft matcher där vi levererat bra innebandy men även matcher där vi spelat uselt. Så det har med andra ord varit en bergodalbana för oss, konstaterar Sara Avonds.

Hur skulle du sammanfatta säsongen för din egen del?
− Tycker att min egna prestation också har varit rätt ojämn under säsongens gång. Jag är inte helt nöjd men det ger mig istället motivation till nästa säsong att prestera bättre och jämnare!

Vad tar du med dig från säsongen?
− Jag tar med mig mycket från säsongen. Bland annat tycker jag att mina spärrar har börjat släppa men också alla de matcher där vi spelat under vår högsta nivå, fortsätter hon.

Berätta om ett kul minne från säsongen!
− Jag skulle säga att det är alla gånger när vi kört namnleken efter match promenaden. Där har vi nog alla fått ett gott skratt!

Stort tack till alla supporters som varit ett grymt bra stöd hela säsongen, även om det inte alltid gått som man önskat har ni stått bakom oss och varit guld värda! Vi ses igen 20/21 för en ny säsong i Allsvenskan.