Johanna Larsson “Krävs är att vi sliter som ett lag”

25 oktober 2019 09:20
Dam

På lördag är det äntligen dags för match i Allsvenskan igen! Johanna Larsson berättar om säsongsinledningen och vad hon förväntar sig av lördagens bortamatch mot Hammarby.

Vad tycker du om er inledning av säsongen?
− Det är framförallt väldigt roligt att vara tillbaka i Allsvenskan, det är en jämn serie med många bra lag. Jag tycker att vi stundtals har spelat väldigt bra men att vi i perioder går ner oss och slarvar för mycket.

Berätta lite om övertidsmatcherna senast.
− Ja, det är två tuffa och tighta matcher. Mot Örnsköldsvik tycker jag att vi spelade bra men fick inte in bollen, de hade även en väldigt bra målvakt! Så det kändes bra att vi fick med oss extrapoängen därifrån. Söndagens match mot Thorengruppen så får vi slita mer och efter ett mål sent i tredje perioden så lyckades vi iallafall ta det till förlängning. Så det vi kan ta med oss från dessa två matcher är att vi aldrig ger oss även om allt inte stämmer, berättar hon.

Vad tycker du om dina egna insatser så här långt?
− Nej men jag är inte nöjd så det är bara att jobba vidare.

Hammarby borta, vilka förväntningar har du?
− Jag har inte jättebra koll på Hammarby om jag ska vara ärlig men alla lag i denna serien är bra så det gäller att vi är väl förberedda.

Vad tror du krävs för seger?
− Nej men jag tror att det som krävs är att vi sliter som ett lag och gör jobbet hela vägen. Och att vi sätter dit bollen när lägena kommer, då tror jag att det kommer att gå bra, avslutar Johanna Larsson.

Bortamatchen mot Hammarby på lördag drar igång 14:00 i Sjöstadshallen. Om en vecka väntar sen ytterligare en bortamatch, Alunda fredag den 1 november 20:00 i Olandshallen.