Erica Hellberg ”Sista seriematchen är viktig”

15 mars 2019 09:23
Dam

Söndag 17 mars väntar sista seriematchen för Storvreta i division 1 sen väntar kval till allsvenskan. Stabile backen Erica Hellberg ger oss förutsättningar inför helgen och kommande kval.

Dags för sista seriematchen, vilka förväntningar har du?
− Det börjar kännas i både kroppen och huvudet att det närmar sig kval, den sista seriematchen är viktig för att få med oss en bra känsla in i kvalet. Jag förväntar mig mycket bollinnehav och att vi styr matchen, berättar Erica Hellberg.

Vad har ni fokuserat på inför matchen?
− Mycket fokus ligger redan nu på kvalet, så vi har mest fokuserat på att göra en bra prestation som vi sedan kan ta med och bygga vidare på det.

Vad tror du krävs för seger?
− Såklart hårt jobb men också rätt inställning. Vi kommer förmodligen styra matchen och därför krävs det att vi gör det vi ska göra, håller vårat tempo och att vi inte faller in i deras.

Hur viktigt är det att få med sig bra känsla till kvalet?
− Jätteviktigt! Med bra känsla kommer ett starkare självförtroende på köpet och det behövs i ett kval.

Hur är känslan i laget inför serieavslutning och kommande kval?
− Bra, vi vill det här allihop. Vi har tränat hårt och är supertaggade inför kvalet. Det är stora matcher att spela och jag känner redan lite pirr i kroppen, men så ska det vara! Nu kör vi! Avslutar hon.

Söndag 16:00 spelar Storvreta mot Falun Ungdom i Jalas Arena och sen väntar kval! Så fort kvalinformation finns tillgänglig så kommer det på hemsidan.