Simon Götz ”En värdig motståndare”

9 januari 2024 10:30

Ikväll väntar den första semifinalen av Svenska Cupen borta mot Pixbo IBK och Simon Götz ger oss förutsättningarna.

Dags för semifinal av Svenska Cupen mot Pixbo, vilka förväntningar har du?
− Ska bli kul och spännande, en värdig motståndare i en semifinal!

Vad tror du det blir för matchbild?
− Tror de kommer bli tillknäppt med två lag som kommer spela stabil fokuserad innebandy, konstaterar han.

Ni kommer möta Pixbo över två semifinaler, vad blir viktigt för en bra insats i första?
− Att vi fokuserar på vårt och gör de som krävs. Vi märker snabbt när vi tummar på vissa delar att de blir svårt att vinna matcher.

Vad talar för att ni tar er till er första final?
− Vi har både större bredd och bättre spets!

Vem avgör den första semin och varför?
− Filip Eriksson, briljant som stänker dit avgörande kassen men ett kvickt handledsskott, avslutar Simon Götz.

Semifinalen börjar 18:30 i Wallenstam Arena i Göteborg och visas live på Aftonbladet här.

Returmötet spelas sen nästa tisdag 16 januari i IFU Arena 18:30, när biljetter släppts så kommer de finnas på vår biljettsida här.