Johanna Kauppinen “Vi går för vinst!”

6 augusti 2021 18:30
Dam

Johanna Kauppinen ger oss förutsättningarna inför morgondagens första träningsmatchen för Storvreta IBK:s Allsvenskalag.

Precis igång efter sommaren, hur känns det?
− Det känns kul! Sommarträningen har rullat på bra men nu är jag redo att få gå in i hall igen, och känna på lite klubba och boll.

Har du fått chansen att ladda om under uppehållet?
− Absolut, det har varit ett långt uppehåll med mycket gym och löpspår, så jag är såklart superladdad på att äntligen få köra igång, fortsätter hon.

Är en del nya i laget, vad blir viktigt i början på säsongen?
− Yes, kul! Fokus i början kommer ligga på att skapa en bra sammanhållning i gruppen och läran av vårt tänkta grundspel. Vi kommer att åka på ett träningsläger nu i augusti som vi hoppas ska kunna ge detta.

Träningsmatch nästan direkt, var kommer fokus ligga?
− Komma in i tävlingsmomentet, och få en översikt om vart vi ligger idag, och därefter analysera vad vi kommer att fortsätta utveckla i vårt spel, konstaterar Johanna Kauppinen.

Vilka förväntningar har du på matchen?
− Det ska bli kul och vi går för vinst!

Imorgon, lördag, 7 augusti, spelar de alltså mot svenska U19-damlandslaget på Bosön. Matchstart 17:00 men tyvärr ingen publik eller webbsändning.