Det blir Mullsjö i semifinal!

31 mars 2021 20:08

Efter Mullsjös seger mot Dalen i kvällens kvartsfinal står det klart att just Mullsjö blir våra motståndare i den stundande semifinalserien som börjar nu på måndag.

Mullsjö vann den femte kvartsfinalen mot IBK Dalen med 8-7 på övertid och vann därmed sin kvartsfinalserie med 4-2 i matcher. Nu på måndag är det dags för den första semifinalen, i bästa av sju, med start 16:00 i Fyrishov, du ser matchen på UNT.se och SportExpressen Play.

Säsongens grundseriemöten med Mullsjö AIS är något de flesta Storvretasupporter vill glömma. Lördag 28 november drabbades vi samman i Nyhemshallen. En fin första period som slutade 3-0 till Storvreta IBK ledde vägen till en 5-2 ledning med blott 2 minuter och 25 sekunder kvar av matchen. Men där slutade det roliga. Mål av Jan Zaugg och Jesper Sankell två gånger om betydde övertid där Kim Ganevik kunde avgöra efter 4:36, förlust på övertid 5-6.

I den andra matchen lagen emellan slutade även det med uddamålsseger för Mullsjö men denna gång som bortalag i Storvreta IBK Sporthall den 10 februari. Mullsjö upp till 0-4 på två perioder där sista målet första 40 minuterna var på straff av Daniel Gidske. I den tredje perioden fick Storvreta snabbt sitt första mål för matchen, genom Tobias Gustafsson, Jan Zaugg stack emellan med 1-5 innan Storvreta nätade 4 gånger om för 5-5 med 20 sekunder kvar av matchen. Men med blott 7 sekunder (!) kvar satt Pelle Tarenius segermålet för Mullsjö 5-6, igen.

Så Storvreta har en del revansch att utkräva men nu är det slutspel och alla grundserieresultat kvittar. Storvreta och Mullsjö har också en del slutspelshistoria så räkna med en härligt fartfylld och känslosam semifinalserie med start på måndag.