Emil Helmrich ”Det är det som krävs”

26 januari 2021 20:15

I samband med kvällens träning fick Emil Helmrich berätta om sin uttagning till Guldsteget och ge oss förutsättningarna inför morgondagens bortamatch mot Pixbo Wallenstam.

Vi får se om det blir något läger men du är uttagen till Guldsteget?
− Det är roligt vi har varit på några läger och det är lärorikt att få andras synpunkter än bara från klubblaget.

Det är ett steg från herrlandslaget, vad tror du gör att du kommer med?
− Att folk i landslagsverksamheten tycker att det jag gör verkar bra och de är intresserade att se mer av mig, säger Emil Helmrich.

Till SSL, senast blev det storseger mot Sirius, berätta lite.
− Det var väl en bra avslutning på matchen i alla fall. Vi startade segt men trampade igång det och gjorde det som krävdes för att vinna. Det var skönt att komma därifrån med en bra känsla.

Vad tar ni med er i övrigt från matchen?
− Vi har spelat två sämre matcher och gör en dålig första period men skönt att göra två bra perioder och komma iväg med en stabil seger.

Nu väntar Pixbo Wallenstam, vilka förväntningar har du där?
− Att vi fortsätter på den vägen vi avslutade matchen. Jobbar hårdare än våra motståndare. Gör vi det är det få lag som slår oss. Så det är det som krävs.

Vilka taktiska nycklar ser du till matchen?
− Att vi jobbar hårt, går i rätt lägen, är kompakta i laget och när vi pressar ligger vi lågt och sen är starka på bollen, hotar med boll hela tiden och gör det jobbigt för Pixbos försvar, säger Emil Helmrich.

Vilka tankar kommer du gå in i matchen med?
− Att vi ska vinna, att jag ska göra en bra match och förhoppningsvis något mål också.

Storvreta IBK:s SSL-lag åker söderut tidigt imorgon och matchen mot Pixbo Wallenstam drar igång 18:30 onsdag 27 januari i Wallenstamshallen. Du ser matchen live på SportExpressen Play och UNT.se.

Vill du stödja Storvreta IBK lite extra? Bli en del av Storvretahjärtat här!