Head to head: Kohonen vs Malmström

3 mars 2024 09:45

I eftermiddag får vi se om Storvreta IBK:s eller FBC Kalmarsunds bästa poängplockare kan utöka sina poängskördar.

När Kalmarsund kommer till IFU Arena i eftermiddag kommer poängligans fyra och tolva drabba samman och frågan är vem som kommer ha klättrat mest i statistiken efter matchen.

Dagens fight börjar redan 16:00 i IFU Arena, säkra platser här nu!

Fyran Gabriel Kohonen har tagit SSL med storm och ligger på samma poäng som trean men med färre gjorda mål, hans 22 mål och 23 assist skvallrar om en spelare som lika gärna passar bollen som drar upp den i krysset.

Att han som rookie ligger blott fyra poäng efter poängligaledaren är rent ut sagt magisk och något värt att hylla även om hans resa bara börjat.

Nästa rödsvarta krigare hittar vi blott en poäng efter, Filip Eriksson. En spelare som ett konstant hot och har hittat slutspelsformen, 22 mål och 22 assist på 22 matcher ger ett fint snitt på två poäng per match.

Tittar vi till dagens motståndare FBC Kalmarsund så är det Linus Malmström som toppar lagets interna poängliga med 17 mål och 20 assist på 22 matcher. Det ger en tolfte plats i den totala poängligan i skrivande stund.

Något som sticker ut om vi jämför med hemmalagets poängspelare så kanske det är de 14 utvisningsminuterna som kan tyda på en grinig spelare som gillar att ligga på gränsen och ibland tar kliv över den i jakten på nya poäng.

Näste man i Kalmarsundsrankingen är den tidigare rosa krigaren Victor Wettergren som fått med sig 18 mål och 14 assist i sin första säsong i blått.

Du hittar hela poängligan här!

Varmt välkommen till IFU Arena idag!