Jesper Berggren ”Betytt väldigt mycket för mig”

16 november 2019 10:39
Förening

Idag är det dags att fira Storvreta 30 år! Matcher ska spelas och en tröja ska hissas upp i taket, hur går tankarna för Jesper Berggren?

− Storvreta har betytt väldigt mycket för mig. De visar ju tillbaka att de är nöjda med det jag har gjort och uppskattar det så jag är väldigt tacksam, det ska bli en fin dag på lördag (läs idag).

Men inte så länge sedan du slutade?
− Nej, det var inte så längesen men det kändes väldigt definitivt. Det var genomtänkt och jag kände mig klar, jag hade tömt mig fullständigt de senaste åren. Beslutet var taget och det var ingen tanke om att göra någon comeback eller liknande, säger Jesper Berggren.

Men de som hoppas på comeback då?
− Tyvärr! Men i sådana fall får man väl hissa ner tröjan, det är väl inte så svårt.

Storvreta firar 30 år, vilka förväntningar har du på dagen.
− Det blir trevligt, förhoppningsvis mycket folk hela dagen. Förhoppningsvis kompisar och folk man känner igen på läktaren och bra spel på plan också förstå, det blir en kanondag.

Vad tror du inför matcherna under dagen?
− Vi har ju Falun på damsidan och Kalmarsund på herrsidan. Falun gillar Storvreta och slå så inför mycket folk så jag tror på damerna helt klart. Mot Kalmarsund så är det bara ösa på som vanligt. Storvreta hade en sämre match innan landslagsuppehållet mot Pixbo men jag tror de kommer tillbaka i vinnarspåret och slår dem, säger Jesper Berggren.